tisdag 10 juni 2008

Varmt väder != pysselväder

Ett armband till sambons syster, grönt och somrigt

Ja det pysslas inte så mycket här hemma, det beror dels på det olidligt varma vädret och att dottern snart fyller år så det ska bakas och fixas en massa. Fast i helgen var vi en tur ut till svärföräldrarnas sommarställe, där tog jag mig tid att virka ett armband till sambons syster och montera ett sedan länge färdigt armband till sambons systerson. Fotona är återigen urusla, jag tycker det är jättesvårt att fota pärlpyssel så att man överhuvudtaget ser vad det är ...

Ett tuttifrutti-armband till sambons systerson, inte direkt diskret men mycket uppiggande!

2 kommentarer:

Ewa sa...

Å vilka fina saker du gör. Satt och letade efter en virkad kofta, och hamnade hos dig. Koftan du virkat och lagt in i januari på din blogg är underbar. Var den svår att göra, och kan du tänka dig att sälja en kopia av mönstret till mig? Har letat som en galning, men inte hittat en modell jag gillar, förräns NU! =)

Mvh
/Ewa

ewa67eriksson@hotmail.com

zelca sa...

Tackar! Nej koftan var inte svår att göra men lite virkvana är nog bra. Mönstret har jag köpt hos Lily of the Valley som har en massa fina virk-, stick- och sy-retromönster.